Volzet Marketing gebruikt cookies om de beste surfervaring te bieden, en voor doeleinden zoals analyse en marketing. Lees het volledige beleid hier.
Volzet
Online
x
Hoi! 👋
Wat is jouw naam?
Name
Hey, Vimalan. How can we help you today?
Web Design
Web Design! Sure we can help you with that.
Kan je nog even jouw e-mailadres geven? Jouw telefoonnummer mag ook als je dat liever hebt.
Of als je liever wordt opgebeld, je telefoonnummer.
🎉
Bedankt voor je bericht!
We komen snel bij je terug.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Chat hier met ons!

Een krachtige SEO campagne voor horeca

Een SEO-traject met linkbuilding zorgt ervoor dat jouw website explodeert met organisch, onbetaald verkeer.

Wat is SEO voor horeca?

Search engine optimization

SEO betekent 'search engine optimization'. Vertaal het naar het Nederlands en je krijgt 'zoekmachine-optimalisatie'. Door het verrichten van bepaalde technische verbeteringen en handelingen die zoekmachines prettig vinden, ga je omhoog in de zoekresultaten. Wanneer mensen vervolgens een bepaalde opzoeking doen, zal jouw website tussen de bovenste zoekresultaten verschijnen.

Zoekwoorden, de basis van SEO!

Google is, net zoals jouw eigen horecazaak, een bedrijf. Natuurlijk wilt het bedrijf Google enkel en alleen de beste websites voorschotelen aan zijn gebruikers, die steeds op zoek zijn naar het beste antwoord op de zoekopdracht. De basis van SEO ligt dus bij het zo goed mogelijk beantwoorden van de zoekopdrachten van jouw klanten. Als je een wijnbar hebt in Antwerpen, wil je natuurlijk als eerste tevoorschijn komen tussen de zoekresultaten wanneer iemand 'wijnbar in Antwerpen' ingeeft. Google gaat steeds kijken in welke mate jouw horeca-website geschikt is om een relevant antwoord te bieden op de zoekopdracht. Doet jouw website het op SEO-vlak net iets beter dan de wijnbar twee straten verder, zal jij in beginsel voorrang krijgen in de zoekresultaten. SEO begint dus altijd met het publiceren van goede inhoud. In andere woorden: content is king!

Waarom is SEO belangrijk voor een horecazaak?

Zoekmachine-optimalisatie (SEO) heeft een groot voordeel ten opzichte van andere online marketing technieken. Eens je jouw website hoog in de zoekresultaten hebt gekregen met SEO, is het heel moeilijk om jouw positie kwijt te spelen. Je werkt aan een duurzaam en langdurig resultaat waar jouw horecazaak lang de vruchten van zal plukken in de vorm van nieuwe bezoekers.

Welke factoren hebben nog impact op jouw SEO?

Het begint misschien met goede content schrijven, maar daar eindigt het niet! SEO is een zeer divers en omvangrijk werk, omdat er veel factoren meespelen die jouw ranking bepalen. Een bepaald aantal factoren kan je niet onmiddellijk beïnvloeden. Denk maar aan de locatie van jouw horecazaak, de leeftijd van jouw website en de mate van concurrentie in de nabije omgeving. Dit zijn altijd zaken waar je een beetje meer of minder geluk mee kan hebben. Gelukkig zijn er genoeg andere factoren waar je wel iets aan kan doen, én die ontzettend cruciaal zijn voor jouw ranking.

On-page SEO

On-page SEO omvat alle dingen die je kan verbeteren op jouw website zelf.  We hebben zonet het stukje 'content' al toegelicht, dewelke een groot onderdeel is van on-page SEO. Daarnaast hebben we ook de technische optimalisatie van jouw website. Vaak bevat jouw website 'foutjes' die Google niet leuk vindt. Deze foutjes kan je allemaal opsporen aan de hand van een SEO-audit. Vervolgens kan jij (of jouw SEO specialist) deze foutjes stap per stap oplossen, waardoor Google je zal belonen met een hogere ranking.

Off-page SEO

Off-page SEO draait volledig om het woord 'autoriteit'. Hoe hoger de autoriteitsscore van jouw website, hoe beter jouw positie. Autoriteit bouwen doe je met 'link-building'. Link-building vindt plaats wanneer een andere website op het web een link aanmaakt die doorverwijst naar jouw website. Google ziet deze link als een 'stem' voor jouw website. Door dit proces veelvuldig te herhalen gaat Google jouw website belonen met een hogere ranking. Verslik je niet in je koffie: link-building is het krachtigste onderdeel van een SEO-campagne. Sterker nog, jouw link-building telt mee voor meer dan 50% van al jouw SEO-inspanningen!

Hoe lang duurt een SEO-traject?

SEO is een traject op de lange termijn. De gemiddelde SEO-campagne heeft 6 tot 9 maanden nodig om op kruissnelheid te komen. Dat gezegd zijnde, kan je alvast positieve verschuivingen verwachten binnen de eerste 3 maanden. Daarna zal de groei veel significanter zijn. Een SEO-campagne is (door de langere duurtijd) niet altijd even aantrekkelijk voor een horeca-ondernemer, die vaak gewend is om snel resultaat te boeken via online advertenties. Op lange termijn hebben deze snelle resultaten echter geen waarde voor jouw online business. SEO tackelt dat probleem en geeft je duurzaam, organisch verkeer. Eens je met SEO een goede positie haalt in de organische zoekresultaten, is het zeer moeilijk om deze kwijt te spelen.

Jouw zaak, SEO... Volzet!

Bij Volzet rekenen onze klanten op een traject dat op maat is samengesteld voor de horeca. Zo schrijven onze copywriters goede content op basis van de relevante zoekwoorden en niches waar onze klanten zich in bevinden. We houden regelmatig SEO-audits waardoor we stap voor stap alle websites technisch verbeteren. Last but not least: met linkbuilding creëeren we autoriteit én impact voor onze klanten, een niet te missen onderdeel van onze SEO-campagnes. We gaan steeds voor een duurzaam resultaat, waar jaren op verder kan worden gebouwd!

Audits

Aan de hand van SEO audits optimaliseren we jouw website.

Linkbuilding

We laten jouw autoriteit snel groeien met maandelijkse backlinks.

Data-driven

We houden alle cijfers in de gaten en zoeken de snelste weg naar boven.

5 sterren

"Dankzij de SEO-campagne van Volzet zagen we ons website-verkeer vervijfvoudigen op 12 maanden tijd."

Ben Elen

Ben Elen

Zaakvoerder, Os Meatshop Sint-Truiden

Zie jij een SEO-traject zitten? We bijten!

Nou, niet letterlijk. We weten als geen ander dat de drempel om contact op te nemen altijd hoog ligt. Word je niet meegesleurd in een sales-gesprek waar je totaal niet op zit te wachten? Heb ik dit wel echt nodig? Heb ik hier het budget wel voor? Dit zijn allemaal pertinente vragen die belangrijk zijn. We zijn er echter om jou te helpen om jouw levenswerk te laten groeien. Neem daarom contact met ons op voor een stressvrij en vrijblijvend gesprek.

Neem contact op