Volzet Marketing gebruikt cookies om de beste surfervaring te bieden, en voor doeleinden zoals analyse en marketing. Lees het volledige beleid hier.
Volzet
Online
x
Hoi! 👋
Wat is jouw naam?
Name
Hey, Vimalan. How can we help you today?
Web Design
Web Design! Sure we can help you with that.
Kan je nog even jouw e-mailadres geven? Jouw telefoonnummer mag ook als je dat liever hebt.
Of als je liever wordt opgebeld, je telefoonnummer.
🎉
Bedankt voor je bericht!
We komen snel bij je terug.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Chat hier met ons!

Digitale marketingstrategie voor horeca

Een solide online marketingstrategie ligt aan de basis van het digitale succes van jouw horecazaak.

Jouw marketingstrategie bepalen

Een globaal plan voor de digitale marketing van jouw horecazaak zet al jouw initiatieven en activiteiten in kaart op het vlak van digitale marketing. De digitale marketingstrategie laat ook precies zien hoe en wie je zal benaderen met jouw inspanningen op online vlak.

Strategie bepalen aan de hand van doelstellingen

Horeca-ondernemers hebben steeds oplossingen nodig op maat van persoonlijke doelstellingen. Wil ik meer mensen bereiken? Wil ik meer online reservaties halen uit mijn digitale kanalen? Wil ik meer personeel? Niet elk doel is even belangrijk voor jouw zaak, dus maak daarom de keuze waar je met jouw horecazaak prioriteit aan wilt geven.

Uitvoering aan de hand van jouw strategie

Vervolgens heb je een praktijkgericht plan nodig die concreet weergeeft hoe je de doelen gaat behalen, en welke tools je daar voor nodig hebt. Denk hierbij aan het aanmaken van webpagina's, het starten van campagnes op sociale media, het lanceren van een e-mailcampagne of het plaatsen van advertenties in Google.

Waarom is een digitale marketingstrategie belangrijk?

Een digitale strategie vormt de blauwdruk van jouw digitale marketing. Je wilt natuurlijk dat alles zo doelgericht en meetbaar in elkaar steekt, want online marketing kost immers geld en je wilt dat jouw investering zoveel mogelijk opbrengt. De strategie is ook jouw controlemiddel. Je kan samen met jouw marketingteam nagaan of de gestelde doelen worden gehaald en de huidige strategieën genoeg opbrengen om die doelen te bereiken.

Meten is weten

Een belangrijk onderdeel van de uitvoeringsfase van een marketingstrategie is het tracken van de resultaten. Om dit mogelijk te maken, is het belangrijk om de juiste analyse-tools te installeren. Persoonlijk zijn we grote fan van Google Tag Manager, Google Analytics en Google Search Console. Deze tools zijn volledig gratis en slaan een schat aan informatie op.

Rapporteren en evalueren

Een tweede belangrijk onderdeel in de uitvoeringsfase is het in kaart brengen van de binnenkomende resultaten. De binnenkomende data is maar net zo waardevol als dat ze goed kan worden begrepen en geëvalueerd. Met een duidelijke rapportage kan er worden gekeken of de huidige progressie van de marketingcampagne in lijn ligt met de verankerde doelstellingen binnen de marketingstrategie.

Jouw ambitie, onze strategie... Volzet!

Bij Volzet werken we altijd doelgericht naar de ambities van onze klanten. Niet elke ambitie vereist echter dezelfde tools en expertise. Daarom werken we met een polyvalent team dat voor elke ambitie de juiste aanpak hanteert. Door een duidelijke strategie op te maken, vervolgens de juiste tools in te zetten en ten slotte duidelijk te rapporteren kunnen we samen met onze klanten resultaatgericht werken en ambities waarmaken.

Reserveren icoon

Meer online reservaties

Terugkerende bezoeker icoontje

Terugkerende klanten

Nieuw icoontje

Nieuwe klanten

Personeel icoontje

Meer personeel

Klok icoontje

Drukkere daluren

Promotie icoon

Merkbekendheid

Zie jij een marketingstrategie zitten? We bijten!

Nou, niet letterlijk. We weten als geen ander dat de drempel om contact op te nemen altijd hoog ligt. Word je niet meegesleurd in een sales-gesprek waar je totaal niet op zit te wachten? Heb ik dit wel echt nodig? Heb ik hier het budget wel voor? Dit zijn allemaal pertinente vragen die belangrijk zijn. We zijn er echter om jou te helpen om jouw levenswerk te laten groeien. Neem daarom contact met ons op voor een stressvrij en vrijblijvend gesprek.

Neem contact op