3 gemakkelijke manieren om sociale media voor restaurants te gebruiken
Sociale media zijn de tools bij uitstek om nieuwe klanten te bereiken en relaties op te bouwen met jouw fanbase. Voor de horeca-uitbater die niet technisch is aangelegd kan dit echter een lastig werkje zijn. In dit artikel geven we je enkele pasklare tips hoe je jouw sociale media makkelijk kunt bedienen en onderhouden.
Post aantrekkelijke foto's, video's en reels
Content is dezer dagen hot! Met de juiste foto, video of reel vertel je meer dan 1000 woorden. Bovendien wordt aantrekkelijke content veelvuldig geliked en gedeeld. Laat jouw smartphone dus maar goed werken tijdens de openingsuren. Ben je het werkje liever kwijt dan rijk? Huur dan een professionele fotograaf of videograaf in. Daarnaast kan je ook een social media manager aannemen die de content voor je post op alle mediakanalen. Met de juiste strategie kan je al snel jouw online fanbase vergroten, en dat zal zich vertalen in de vorm van nieuwe klanten.
Deel de sfeer op Instagram en Facebook stories
Je hoeft niet alles te gieten in een post. Stories (verhalen) zijn posts die na 24 uur terug verdwijnen. Het is een manier om snel en luchtig een momentopname te delen van de sfeer. Stories hebben een groot voordeel: wanneer bepaalde gebruikers vaak jouw verhaal bekijken, kom je regelrecht vooraan in hun overzicht wanneer je een nieuw verhaal post. Lang leve het algoritme!
Deel leuke informatie met jouw fanbase
Ben je iemand die graag kennis deelt? Dat zou helemaal geweldig zijn, want zo blijft jouw fanbase helemaal up-to-date. Geef af en toe eens een leuke recept, een handige kooktip of een trucje van de chef prijs aan jouw volgers. Nog leuker: combineer dit met een leuke video waar je jouw volgers rechtstreeks toespreekt, en je hebt extra aantrekkelijke content! Ben je nogal camera-schuw, kan je nog altijd een blog beginnen op jouw website. Dat is trouwens ook ge-wel-dig voor SEO.
Ons advies: stel sociale media niet uit
We weten het... Liefst van al veeg je sociale media onder de kast. Het is een extra kopzorg voor de drukke horeca-ondernemer. Wees er echter van bewust dat sociale media een nieuwe klantenstroom kunnen binnenhalen. Heb je nog geen goede content of strategie? Laat het ons dan weten, we staan voor je klaar!